Onderwijs‎ > ‎

Onderwijskundige visie

We werken op een adaptieve wijze en doen hierbij recht aan de verschillen tussen kinderen.
Door onze manier van werken vergroten en stimuleren we de autonomie van alle kinderen.

In schooljaar 2009-2010 zijn we met het hele team gestart met de cursus Structureel Coöperatief leren.
In 2010-2011 zijn we hiermee verder gegaan en hebben “tools” in handen gekregen om in de groep te kunnen werken middels het Coöperatief leren. Het principe van deze manier van werken is dat de betrokkenheid en motivatie wordt verhoogd bij kinderen, waardoor het leerrendement wordt vergroot.

Structureel Coöperatief Leren staat voor speels onderwijs, interactiviteit en saamhorigheid.
Het staat voor onderlinge samenwerking, waarin kinderen geprikkeld worden om naar individuele en gezamenlijke oplossingen te zoeken.

Specifieke onderwijskundige kenmerken van De Stek;
  • Coöperatief leren
  • Het Open Podium
  • Het Atelier
  • Werken met keuzekasten en zelfstandig werkbakken
  • Werken in hoeken
  • Werken met thema's door de gehele school
  • Werken met een aparte instructietafel
  • Afspraken tijdens het zelfstandigwerken
  • Werken met een planbord bij de kleuters
  • Werken met een dag-en/of weektaak
  • Werken met digitale schoolborden
Voor meer informatie verwijzen wij u naar de schoolgids.